27 detsember 2014

Stockholm TunnelRun 2014!

Oma kannakõõluse põletiku tõttu on hooaeg olnud kaootiline- kord laseb treenida, kord on valu vastupandamatu! Jooksmisest enamjaolt olen loobunud, rulli sõita kannatab ja kõndida samuti. Selle ürituse initsiaatoriks oli Signe. Olin nõus eelkõige sellepärast, et see sisaldas laevakruiisi ja uut ehitatud tunnelit, mis avati liikluseks 30. novembril.
Ehk siis Norra länken (North link) on Põhja Euroopa suurim tunnel pikkusega 13 km, millest 9 km on kaljus ja 4 km betoontunnelit ühendades Värtan sadamat maanteega E4. Tunneli kohta saab eraldi lugeda Maanteeameti kodulehelt, kes ehitasid ja kuidas tunneli sisemuse vorm ja arhitektuur on kujundatud teemade kaupa (mets, vesi, talv vms), mis loob erinevusi ja aitab autojuhil orienteeruda, ning tunda end turvalisena! Äge projekt! 

 Tunnel oli nii-öelda linnarahvale avatud jooksuürituse näol, 22. novembril 2014. Distantsiks oli 10 km. Üheks ürituse partneriks oli Tallink, kes siis tõi soomlased Siljaga Helsingist ja eestlased Tallinnast. Eestist oli umbes sadakond osalejat.
Kokku oli osalejaid 42 000 !!!! Mega! See arv tundus uskumatuna, kuid stardis toimusid iga 10 minuti tagant alates kella 12 kuni 15:00. See hajutas selle massi nii voolujooneliselt ära, et ei mingit trügimist, kaklemist, vigastusi. Tegelikult oli vist see, mis mulle nende piiritaguste spordiürituste juures kõige rohkem meeldib, et inimesed liiguvad ja osalevad selleks, et see on fun ning tervislik. Osalenud eestlastest, umbes kümme olid sellised, kes võtsid asja iizilt ja ei läinud sekundit taga ajama!?!
Nii oli see ka minu puhul. Vastupidavust olen ma treeninud üksjagu ja sellepärast ma ei pabistanud. 10 km pole mingi selline distants, mida ei suuda, juhul kui jalg laseb joosta! Ja lasi küll, aga emotsiooni laks oli nii suur, et seda imetlust üritasin ühtelugu telefoniga püüda. Kõik see lume-, tule- ja laserkahurite show, laevade, liblikate värvilised led-maketid, kuusemets ja valge sadav lumi koos piparkookidega ja glögiga. Hull emotsioon!
Kõike seda imetlust nautides lõpetasin ajaga 1:13. Olin väga rahul. Peale jooksu jäi aega veel sadamas ringi vaadata (profesionaalne kretinism) ja ikka-jälle sinna telgi juurde minna, kus sai suurepärast rootsi glögi juua (parim mida tean).
 

Kommentaare ei ole: