Tänaseks on kogu kontsertlava- pingid lammutatud, maha võetud 120 puud ja käivad ulatuslikud kaldakindlustustööd. Kaldalt ja jää pealt on töid teostamas kolm vaiafirmat, kõigil erinev tehnoloogia. Fotod SIIN. Vallikraavi kalda kindlustamiseks kasutatakse sulundseina ja raudbetoonrostvärki. See võimaldab hiljem rajada veepeale ujuvkaid sildumiskohtadega. Kaldakindlustuse taha rajatakse 3 m laiune murunõlv ning ajaloolistele eeskujudele toetuv 5 m laiune kallasrada, mis moodustab omaette promenaadiruumi, kus on võimalik istuda ja jalutada. Kogu rajatav teedevõrk lähtub O. Siinmaa planeeringuprintsiibist.
Ranna poole rajatakse laadaplatside ala. Sealne tänava äärde ehitatakse 15 m laiune Hauratoni kärje abil tugevdatud tsoon, kuhu on siis võimalik paigaldada kioskeid. Loomulikult tuleb sinna ka lastemänguväljak ja „lesimise“ ala. Mänguväljak on eridisainiga ja kujutab kuivale maale jäänud laevastikku.
Rajatakse kergliiklusteed, mis tuleviku printsiibis ühenduvad Pärnu Jahtklubi juurest tulevat kergliiklusteega ja tekib jõeäärne kergliiklusteede võrgustik. Lahe.
Pargi-ala renoveerimisega seotakse omavahel vanalinn ja uusarendusega kesklinn koos bastionaalvööndi parkide ja jõe äärega terviklikuks alade süsteemiks. Restaureeritakse muldvalli sees oleva poterni (muldvallide sees paiknev ühenduskäik) ja taastatakse ajalooline sepikoda Õhtu tänaval.
Suur osa kõigest sellest peab valmis olema juba juuni lõpus toimuvateks Hansapäevadeks. Ainult sadamapoolse ala ehitus läheb aastani 2011.
Kommentaare ei ole:
Postita kommentaar